دسته‌بندی نشده

ضبط صدا در دوربین مداربسته

دوربین با قابلیت ضبط صدا در واقع می‌تواند بر روی هر یک از انواع دوربین های مداربسته باشد که با اضافه کردن یک میکروفن قابلیت ضبط صدا را پیدا کند. همان طور که می‌دانید امروزه استفاده از دوربین های مداربسته برای تمام افرادی که صاحب کسب و کار هستند در حال حاضر ضروری است. چرا که مهم ترین کاربرد دوربین ها در مرحله اول حفظ امنیت و نظارت است. اما سوالی که هنگام مشاهده دوربین مداربسته برای بسیاری از ما پیش می آید این است که آیا این دوربین ها قابلیت ضبط صدا را دارند؟  بر کسی پوشیده نیست زمانی که افراد در معرض دید دوربین ها قرار دارند بر رفتار خود کنترل دارند تا ایرادی در انجام کار نداشته باشند، اما اگر این دوربین ها قابلیت رکورد صدا را داشته باشند و افراد از وجود قابلیت ضبط صدا در سیستم های مدار بسته مطلع نباشند، بر کسی خوشایند نیست. اما بهتر است افرادی که می‌خواهند از دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا استفاده کنند، لازم است که در ادامه این مقاله مجله فرکو ویژن همراه ما باشند.

قابلیت ضبط صدا در سیستم های امنیتی و حفاظتی

یکی از کاربرد های رایج دوربین مدار بسته، امکان ضبط صدا دوربین در محیط با استفاده از میکروفن است. ضبط صدا سیستم های مداربسته بنا به تکنولوژی مورد استفاده متفاوت است. دوربین های مداربسته IP  و TVI به میکروفن مجهز نیستند ولی می‌توانید به راحتی به آنها میکروفن هم اضافه کنید و از مزایای شنود صدا بهره ببرید.

نصب دوربین های ضبط صدا

قابلیت ضبط صدا در سیستم های مداربسته به شکل معمول وجود ندارد و برای شنود و ضبط صدای محیط باید برای سیستم امنیتی، میکروفون نصب شود. برخی از دوربین های مداربسته تخصصی قابلیت ضبط شدن صدا دارند و دستگاه ضبط DVR در این دوربین ها مجهز به ورودی صدا می باشند. معمولا از نصب میکروفون و ضبط صدای دوربینها اجتناب می‌شود که دلیل آن رعایت مسائل حقوقی و اخلاقی و از جهتی کاهش هزینه هاست. در برخی کشورها نصب میکروفون و شنود نقض حقوق فردی شمرده می‌شود و از این رو دوربین های مداربسته نباید دارای میکروفون باشند.

چگونه می توان با انواع دوربین های مداربسته، ضبط کردن صدا نیز داشته باشید؟

با نصب میکروفن بر روی انواع دوربین های مداربسته می‌توانید صدا را هم در کنار تصویر داشته باشید. نصب میکروفن بر روی هر کدام از دوربین ها روش های مخصوص دارد. برای نمونه در دوربین آنالوگ، میکروفن مستقیما به دستگاه ضبط DVR وصل می شود. شما این امکان را دارید که به تعداد ورودی های صدایی که بر روی DVR قرار دارد، میکروفن نصب کنید.

  • نصب میکروفون برای دوربین TVI

یکی از مشخصه های وجود صدا در دوربینهای آنالوگ استفاده از کابل مخصوص انتقال صدا می‌باشد. اگر دوربین مدار بسته آنالوگ باشد، به همراه کابل تصویر، کابل صدا نیز به سمت دستگاه DVR می‌رود. برای دوربین های آنالوگ معمولا میکروفون های باکس استفاده می‌شود و صدا در زمان ضبط اتفاق می‌افتد.این نوع از میکروفون معمولا یک کابل برای اتصال به منبع تغذیه دارند و با یک کابل دیگر به دستگاه ضبط تصویر متصل می‌شوند. به این ترتیب صدا به وسیله میکروفون دریافت و به دستگاه NVR فرستاده می‌شود.

  • نصب میکروفون برای دوربین تحت شبکه

در دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP میکروفون را نمی‌توان به صورت جداگانه به دستگاه متصل کرد و تمامی اطلاعات دوربین از طریق کابل شبکه و پورت Ethernet به دستگاه NVR منتقل می‌گردد. در برخی از انواع دوربین های IP قابلیت نصب میکروفون به خود دوربین وجود دارد. برای دوربین های تحت شبکه‌ای که قابلیت اضافه شدن میکروفون ندارند می‌توان از یک دستگاه HVR استفاده کرد. به این ترتیب می‌توانید به دستگاه خود میکروفون اضافه کنید.

کیفیت صدای ضبط شده در دوربین های مداربسته

اصولا کیفیت ضبط صدا در سیستم های با قابلیت ضبط که دارای میکروفن خارجی هستند، نسبت به دوربین هایی که میکرفون بر روی خود دوربین تعبیه شده، کیفیت صدای بهتری دارند. اما در حالت کلی کیفیت ضبط صدا دوربین های مداربسته آنالوگ و IP قابل قبول هستند. در هر مکانی که نیاز به استفاده از این تکنولوژی را داشته باشید می‌توانید دوربین مدار بسته با امکان ضبط صدا نصب نمایید.

اما قوانین حقوقی به قانونی باید همیشه مد نظر قرار بگیرد. به صورت کلی طرفداران این تکنولوژی بیشتر برای استفاده در مدارس، موسسات آموزشی، سالن های نمایش هنری و موسیقی، مکان‌هایی که در آنها امنیت و جاسوسی بسیار مهم بوده، کلاس های تدریسی خصوصی و عمومی، مکان‌هایی که پایش عملکرد و رفتار و نحوه مکالمه نیاز باشد، مکان هایی که نیاز به بررسی صدای حاصل از دستگاه‌ها مورد نیاز است، هستند.

چه زمانی از دوربین های مداربسته با قابلیت ضبط صدا استفاده کنیم؟

این دوربین ها را زمانی می‌توان استفاده کرد  که تمام راه‌های حفظ امنیت در محل کار و یا منزل شما به بن‌بست رسیده است. اگر برای شما مشکلاتی پیش آمده است که تصویر دوربین ها نمی توانسته به شما کمک کنند، به فکر ضبط صدای افراد بیوفتید. زیرا دوربین های مداربسته ای که صدا را ضبط می کند، هزینه و مسئولیت زیادی بر دوش شما خواهد گذاشت.

 

 

شرکت فرتاک گلوبال ویژن نماینده رسمی محصولات مدار بسته ای وی تک تایوان در ایران با ارائه محصولات مدار بسته روز دنیا با جدید ترین تکنولوژی های روز و همچنین استفاده از کارشناسان حرفه‌ای، آماده است تا نیاز مختلف مشتریان خود را با مناسب ترین پیشنهاد محصول و قیمت پوشش دهد. شما می توانید برای استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان فرکو ویژن با شماره تلفن ویژه 02188730400 تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *