دسته‌بندی نشده

نحوه پیدا کردن IP دوربین مداربسته

آموزش نحوه پیدا کردن IP دوربین مداربسته تحت شبکه

برای راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) در اولین مرحله باید آی پی آن را به دست بیاورید تا بتوانید تنظیمات مورد نیاز برای دوربین IP را انجام دهید. اما نحوه پیدا کردن IP دوربین مداربسته چگونه است؟ برای به دست آوردن آی پی دوربین مداربسته چندین راه وجود دارد که در ادامه به آموزش نحوه پیدا کردن IP دوربین مداربسته می پردازیم. همچنین باید توجه داشته باشید که پیدا کردن IP دوربین مداربسته تنها برای دوربین های تحت شبکه یا IP هائز اهمیت است. در صورتی که از سیستم مداربسته تحت شبکه استفاده می کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مقاله با آموزش نحوه پیدا کردن IP دوربین مداربسته در مجله فرکو همراه ما باشید.

چگونه می توانیم شناسه یا IP دوربین های تحت شبکه را پیدا کنیم

یکی از راحت ترین و در دسترس ترین کارها برای پیدا کردن IP دوربین مداربسته AVTECH مطالعه کاتالوگ دوربین مداربسته است. بهتر است قبل از آن که نرم افزار های گوناگون را امتحان کنید ابتدا به سایت برند دوربین مداربسته مراجعه نمایید و مدل دوربین مداربسته را در آن سرچ کرده و کاتالوگ آن را مطالعه نمایید و یا با کارشناسان ما در فرتاک گلوبال ویژن در ارتباط باشید تا راهنمایی لازم را در اختیار شما قرار دهند.

  • نحوه پیدا کردن IP دوربین مداربسته از طریق دستگاه NVR

برای تغیر دادن آی پی دوربین مداربسته در اولین مرحله باید وارد منوی دستگاه ضبط کننده تصاویر NVR شوید. پس از وارد شدن، در قسمت Registration یا Remote شروع به شناسایی دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) نمایید. در صورتی که دوربین مداربسته ای را شناسایی نکرد می‌توانید به صورت دستی آن را اضافه کنید. با انتخاب گزینه DEVICE SEARCH آی پی تمام دوربین های مداربسته موجود در شبکه نمایش داده خواهند شد. در کنار IP دوربین های مداربسته یک آیکون تعبیه شده است که می توانید با استفاده از آن IP دوربین مداربسته را تغییر دهید.

اگر به صورت دستی به دوربین های مداربسته موجود در شبکه آی پی داده اید توجه کنید که IP دو دوربین هیچگاه یکسان نباشد که در این صورت سیستم خطا خواهد داد.

  • نرم افزار کامپیوتر دوربین تحت شبکه

معمولا دوربین های مداربسته تحت شبکه، نرم افزاری هم برای ویندوز کامپیوتر دارند. تفاوتی که این نرم افزار ها با نرم افزارهای اسکنر شبکه دارند این است که نرم افزار دوربین ها فقط دوربین های تحت شبکه را جستجو می کنند و دستگاه های دیگر در شبکه را جستجو نمی کنند. تفاوت دوم نیز قابلیت جستجوی شناسه یا IP دوربین در تمام رنج های شبکه است که بسیار کاربردی است. تصور کنید که IP کامپیوتر شما در رنج 2 است و رنج IP دوربین رنج 59 است؛ اگر رنج کامپیوتر شما به 59 تغییر پیدا نکند نمی تواند دوربین را پیدا کند (و شما نمی دانید که رنج دوربین 59 است که کامپیوتر خود را به آن رنج ببرید).

اما با نرم افزار کامپیوتر دوربین های تحت شبکه می‌توانید دوربین را در هر رنجی جستجو و پیدا کنید تا بتوانید به تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید. امتیاز دیگری که این نرم افزارها در اختیار شما قرار می دهند دسترسی مستقیم به تصویر و تنظیمات دوربین است. همانطور که می دانید برای دیدن تصویر دوربین و دسترسی به تنظیمات آن از مرورگر استفاده می شود که برای استفاده از مرورگر تنظیماتی مانند خاموش کردن فایروال آنتی ویروس و ویندوز و انجام تنظیماتی در مرورگر مانند فعالسازی اکتیو ایکس کنترل ها و نصب پلاگین دوربین بر روی مرورگر الزامی است. اما در این نرم افزار دیگر نیاز به انجام این تنظیمات و باز گذاشتن حفره های امنیتی ویندوز نیست و حتی می توانیم تصویر چندین دوربین را به صورت همزمان داشته باشیم و آن ها را مدیریت کنیم و یا عملیات ضبط را روی کامپیوتر مانند NVR انجام دهیم.

توجه داشته باشید که در نرم افزارها در برندهای مختلف، متفاوت هستند و هر برندی نرم افزار مربوط به خود را دارد. ممکن است برخی برندها جستجو در رنج های دیگر را نداشته باشند.  در این راستا به موارد زیادی برخورد کرده‌ایم که به دلیل اینکه رنج IP دوربین را به اشتباه تنظیم کرده‌اند و آن را پیدا نمی‌کنند و یا در گذشته رنجی را تعریف کرده و آن را فراموش کرده اند، دوربین را برای گارانتی ارسال کرده اند!

  • تماس با پشتیبانی و یا مطالعه وب سایت یا کاتالوگ محصول

بهترین راه حل مورد نظر برای این مساله بعد از انجام موارد بالا و به نتیجه نرسیدن آن، تماس با پشتیبانی محصول و یا مطالعه وب سایت آن برند است. هر شرکتی با داشتن برند های متفاوت و یا انحصاری، به طور قطع از هر محصول معتبری که به مشتریان ارائه می‌دهد، قطعا اطلاعات مفیدی از محصول خود را در وب سایت خود قرار می دهد و قطعا پشتیبان فنی آن برند فوت و فن ها، قلق ها و مشکلات قابل پیش بینی برند خود را بهتر از هر شخص دیگری می‌داند. پس ممکن است که با یک تماس ساده از محلی که برای سیستم آن مساله به وجود آمده، با پشتیبان فنی آن برند به راحتی و در کمترین زمان ممکن بتوانید مورد را برطرف کنید.

  • بازگرداندن به حالت پیش فرض سخت افزاری

آخرین راه برای پیدا کردن شناسه و IP دوربین تحت شبکه بازگرداندن به حالت پیش فرض سخت افزاری و یا ریست سخت افزاری می باشد. برخی از دوربین های تحت شبکه بسته به مدل و برند آن، به صورت سخت افزاری دکمه ای برای ریست سخت افزاری مانند مودم دارند که با نگه داشتن آن دکمه، دوربین به حالت پیش فرض کارخانه باز می گردد و با IP پیش فرض می توانیم به تنظیمات آن دسترسی پیدا کنیم. اگر ای پی دوربین مداربسته به صورت دستی تغیر داده شده باشد و با کمک روش های فوق نتوانید به ای پی دوربین پی ببرید؛ بهترین راه حل ریست فکتوری دوربین مداربسته است. دکمه ریست دوربین مداربسته به صورت سخت افزاری بر روی خود دوربین قرار دارد که با نگه داشتن آن دوربین به حالت تنظیمات کارخانه برمی گردد.

شرکت فرتاک گلوبال ویژن نماینده انحصاری برند ایوتیک در ایران، به منظور ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری دوربین‌های مدار بسته، بررسی ایرادات، مدیریت بحران‌های به وجود آمده و رفع آنها به همراه کارشناسان متخصص مجموعه در بخش فنی و پشتیبانی و فروش در تلاش است تا کسب رضایت دائمی مشتریان خود در بالاترین سطح کمی و کیفی قرار دهند، کافی است با ورود به صفحه تماس با ما با کارشتاسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *